Returnering av varor

Returnering av varor

 

Ångerrätt i 14 dagar vid Distansköp – gäller för privatpersoner

Vid beställning på telefon eller via Internet har du som kund ångerrätt i 14 dagar enligt lag. Tiden räknas från den dag då du beställde varan. För att kunna nyttja ångerrätten behöver du kunna uppvisa att du har ångrat dig inom denna tidsperiod och meddelat Neurosonic detta. Uppvisa kvitto om du lämnar varan direkt till Neurosonic. Neurosonic behöver registrera ditt nyttjande av ångerrätten innan returen kan hämtas/tas i retur, det är därför inte möjligt att returnera varor direkt vid leveranstillfället. Återbetalning av det returnerade varuvärdet sker snarast och senast 14 dagar från det att varan har returnerats eller från den dag då du visar att du har returnerat varan. Tänk på att om du har hanterat varan i större utsträckning än nödvändigt innan returnering så kan återbetalningen till dig bli reducerad med mellanskillnaden mellan vad du köpte varan för och vad Neurosonic kan sälja den vidare för. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnad. Ångerrätten gäller inte för specialbeställda produkter som produkter med Special-färg. Du kan meddela oss om nyttjandet av ångerrätten via post, mejl eller formuläret på https://neurosonic.se/pages/contact.

 

Öppet köp i 14 dagar 

Vi har öppet köp i 14 dagar som en extra hjälp till dig om du skulle ångra dig eller om det inte riktigt blev som du tänkt dig. Öppet köp ger dig pengarna tillbaka om du returnerar en oanvänd produkt med kvitto eller motsvarande inköpsbevis. 

Detta gäller allt utom specialbeställda produkter som produkter med Special-färg.

 

Reklamation 

Om en produkt som du har köpt visar sig vara felaktig har du möjlighet att reklamera produkten. Vad som utgör fel i dessa sammanhang stadgas i Konsumentköplagen 16-21a§§. Vi är tacksamma om du tar kontakt med Neurosonic Kundservice så snart du upptäcker felet. Vid reklamation ska alltid produkten returneras till Neurosonic om inget annat överenskommits. Du returnerar enklast till närmaste Neurosonic-showroom. I de fall du inte själv kan ordna returen kontaktar du Neurosonic Kundservice så hjälper vi dig. Returen ska vara oss tillhanda så snart som möjligt efter att du upptäckt att det är fel på varan. Tänk på att emballera varan väl, då du bär ansvaret för transporten till oss. Vid reklamation: Om du vill granska ditt ärende med en opartisk aktör kan du vända dig till konsumentvägledaren i din kommun. Om Neurosonic har motsatt sig ditt krav kan du som konsument ha rätt att få tvisten prövad av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Neurosonic kommer att medverka i ett eventuellt tvistlösningsförfarande. För alternativ tvistlösning online vid gränsöverskridande köp finns även EU- kommissionens plattform för alternativ tvistlösning. Mer information finns bland annat på ARNs hemsida. 

 

Kostnad för returer 

Återbetalning av varuvärdet till dig vid retur sker på likadant sätt som betalningen vid köpet, om inget annat har överenskommits. Om du vill returnera ditt köp eller om du inte tagit emot din leverans, debiterar Neurosonic dig för returfrakten. Detta gäller även postpaket som inte hämtats ut. Även vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returfraktskostnaden. Vid annullering av order med specialbeställda produkter tillkommer returfraktskostnad.

 

Kontaktinformation till Neurosonic i Sverige:

Neurosonic Sverige AB, Forellvägen 21, 13542 Tyresö

Organisationsnummer: 559316-4964

Kontaktuppgifter till Neurosonic Sverige Kundservice:

https://neurosonic.se/pages/contact

E-post: info@neurosonic.se

Telefon: +46 70 319 30 71

Adress: Neurosonic Sverige, Skönviksvägen 247, 12242 Enskede