Fressi x Neurosonic – kundorienterat välbefinnande

Fressi, en av Finlands största fitnesscenterkedjor, investerar i sina kunders välmående genom att erbjuda mångsidiga verktyg för både träning och återhämtning i sina friskvårdscenter och gym och i framtiden även hälsotjänster i ökad utsträckning. Du kan hitta en Neurosonic divan på nästan alla kedjans 60 orter.  

 

"Varje gång en ny Fressi öppnas frågar folk om Neurosonic kommer att vara där ", säger Fressis försäljningsdirektör Anna Meriläinen . Nästan alla Fressi friskvårdscenter och Fressi 24-gym har en Neurosonic-soffa och Neurosonic ingår alltid som en del av Relax by Fressi -paketet på nyöppnade platser. "Niqama ryggvårdsstolar, massagestolar och Neurosonic divaner utgör hela Relax by Fressi, som erbjuder våra stamkunder en plats att slappna av både i kropp och själ, där de kan ladda och ställa in sin toppprestanda. Denna investering speglar vår vision att välbefinnande är mer än bara träning , säger Meriläinen.  

 

 

Fressis passionerade inställning till friskvård understryks av företagets Health by Fressi -koncept, som redan har introducerats på ett fåtal Fressi friskvårdscenter. I konceptet ingår bl.a. laboratorietjänster, smärtmottagningar av specialistläkare och sjukgymnaster, bentäthetsmätningar och tandvård. "Vårt mål är att stötta våra stamkunder inom olika välmåendeområden, förutom traditionell gymträning, coachingtjänster och gruppträning. Neurosonic-divanen passar perfekt in i vår vision att göra kvalitetsåterhämtning tillgänglig för alla", sammanfattar Meriläinen.  

 

 

" The Neurosonic divan passar perfekt in i vår vision att göra kvalitetsåterhämtning tillgänglig för alla".

 

 

Meriläinen lärde känna Neurosonic för ungefär tio år sedan och ville utifrån personlig erfarenhet testa en divan på Fress Esboonlahti-kontor. Responsen var positiv från början och uppmuntrad av det beslutades att successivt utöka tjänsten även till andra orter. Meriläinen betonar vikten och uppmuntran av personalen att prova och använda Neurosonic: "Vår personal frågar kunderna om de redan har provat Neurosonic, ger instruktioner och visar hur man använder enheten, och ibland även täcker kunden med Neurosonic och önskar dem ett gott tupplur".  

 

 

Enligt Meriläinen har feedbacken på Neurosonic varit positiv och enheterna används nästan konstant. Fress-kunder har berömt den omedelbara avslappningen som enheten erbjuder och dess effekt på till exempel att förbättra sömnkvaliteten.  

 

"För alla våra kunder betyder Fressi och dess tjänster olika saker, men det är många som Relax by Fressi är grejen för. Vi har till exempel kunder som köper ett månadskort och bara besöker Neurosonic tre gånger i veckan, och det är allt , säger Meriläinen.