Användarvillkor

Leveransvillkor i webbutik


Läs även våra allmänna användarvillkor här: https://neurosonic.fi/pages/terms-of-use

Du kan också läsa mer om vår policy för personuppgiftsbehandling här: https://neurosonic.fi/pages/henkilotietojen-kasitetleykaytanto


Gäller från 15.9.2017


Allmän information om webbutiken


Produkterna i webbutiken säljs av Oy Neurosonic Finland Ltd, organisationsnummer 2370999-5. Vi säljer produkter till vuxna i Finland och EU. Produktpriserna inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och portokostnader.


Beställning


Produkter beställs huvudsakligen online på www.neurosonic.fi via varukorgen.


Alla beställningar bekräftas via e-post, vilket inkluderar orderpris, fraktkostnader och de beställda produkterna. För att få en orderbekräftelse måste du ange en e-postadress när du gör din beställning.


Kunden godkänner de leveransvillkor som gäller för varje beställning.


Orderbekräftelse

Vi skickar en orderbekräftelse via e-post, där du kommer att se:


-ordernummer


-beställda produkter


-fakturans totalbelopp


Betalningsmetoder och betalningsleverantör


Se mer information här: betalningsvillkor


Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som betalningsförmedlare i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj visas som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har licens som betalningsinstitut. Vid reklamationer ber vi dig att först kontakta produktleverantören.

Paytrail Corporation, företags-ID: 2122839-7
Innova 2
Lutako-torget 7
40100 Jyväskylä


www.paytrail.com


Leveranstid


Vi skickar produkter på tisdagar och torsdagar.


Leveranstider meddelas för varje produkt på produktsidorna på www.neurosonic.fi.


Leveransmetod och fraktkostnader

Vi levererar beställningar med frakt eller via resetjänst. Försändelsen lossas på leveransadressen i omedelbar närhet av transportfordonet, vilket innebär att leverans till exempel till dörren till en lägenhet i ett flerfamiljshus inte är möjlig.


Bytes- och returvillkor


Kunden har 14 dagars bytes- och returrätt enligt den finska konsumentskyddslagen. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Kunden ansvarar för att betala fraktkostnaderna som uppstår vid returen.


Vänligen bifoga följande information med din retur:


-ditt kundnummer, namn, adress och telefonnummer


-ditt bankkontonummer


-och en kopia av orderbekräftelsen från Neurosonics webbutik


Returer måste alltid avtalas separat med vår kundtjänst info@neurosonic.fi


Vi accepterar inte returer senare än 14 dagar efter leverans. När returen är godkänd återbetalas pengarna direkt till ditt konto efter att returen har mottagits och behandlats.

Det finns ingen ångerrätt för tjänsteprodukter eller digitalt innehåll om tjänsten har utförts helt eller den elektroniska leveransen av det digitala innehållet har påbörjats. Därför kan inte heller digitala produkter returneras.


Problem med transport och defekta produkter


Om produkten förloras under transport, skadas eller fel produkt har levererats till kunden, måste kunden omedelbart rapportera felet till info@neurosonic.fi eller per post:


Oy Neurosonic Finland Ltd
Strandgatan 3
90100 Uleåborg


Anmälan om felaktig leverans eller defekt produkt måste göras inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Om paketet skadas under postgången måste en reklamation av produkten omedelbart lämnas in till postkontoret.


Äganderätt


Äganderätten till den köpta varan överförs från säljaren till köparen när köpeskillingen har betalats i sin helhet till säljaren.

Säljaren har rätt att återta den köpta varan om köparen försummar sina skyldigheter avseende betalning av köpeskillingen eller andra betalningar eller på annat sätt bryter mot dessa villkor.


Ändra


Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Kunden måste bekanta sig med gällande leveransvillkor innan han/hon gör en beställning.


Neurosonic behandlar all kundinformation med fullständig sekretess. Neurosonic åtar sig att inte lämna ut kundinformation till tredje part.


Äganderätten till produkterna övergår efter att kunden har betalat beställningen i sin helhet.


Oy Neurosonic Finland Ltd


Företags-ID: 2370999-5


Postadress:


Strandgatan 3
90100 Uleåborg
Finland


Besöksadresser:


Strandgatan 3
90100 Uleåborg


Kuortaneenkatu 2 8-10
00510 Helsingfors


info@neurosonic.fi
Tel. +358 10 201 1600


Registreringsinformation


Vänligen läs registrerings- och integritetspolicyn.


Neurosonic-garanti


Oy Neurosonic Finland Ltd
Rantakatu 3, 90100 Uleåborg, Finland


Oy Neurosonic Finland beviljar tjugofyra (24) månaders garanti för enheten. Garantiperioden beräknas börja från det datum då den första användaren av enheten tar i besittning produkten. Denna garanti gäller inom Finlands territorium och begränsar inte tillämpligheten av tvingande lagstiftning som gäller i Finland, såsom konsumentskyddslagen, på försäljning av enheten.

Om det finns en defekt i produkten kommer Oy Neurosonic Finland eller dess auktoriserade återförsäljare att reparera den defekta enheten eller förse användaren med en annan enhet efter eget gottfinnande. Oy Neurosonic Finland ansvarar inte för skador som kan uppstå på grund av fel. Oy Neurosonic Finlands garanti eller annat ansvar gäller inte normalt slitage på enheten eller surfplattan som används för styrning och som medföljer enheten. Garantin gäller inte heller i situationer där (i) felet eller defekten orsakats av användaren, (ii) enheten har använts i strid med bruksanvisningen, felaktigt eller oaktsamt, (iii) enheten har anslutits till en annan enhet, reparerats eller öppnats eller på annat sätt modifierats eller installerats felaktigt, eller (iv) enheten har sålts vidare av någon annan än en konsument utan att Oy Neurosonic Finland och den ursprungliga köparen av enheten uttryckligen har samtyckt till att leverera produkten för vidareförsäljning. Om användaren av apparaten vill åberopa garantin som beviljats ​​av Oy Neurosonic Finland måste användaren uppvisa ett läsligt kvitto för apparaten. Användaren måste också reklamera ett fel på enheten under garantiperioden inom två månader från det att han upptäckte felet eller borde ha upptäckt det.