Användarvillkor

Leveransvillkor för onlinebutik

Läs dessutom våra allmänna användarvillkor här: https://neurosonic.fi/pages/terms-of-use

Bekanta dig dessutom med vår policy för behandling av personuppgifter här: https://neurosonic.fi/pages/henkilotijen-kasittellykaytanto

Gäller från 15 september 2017

Allmän information om webbutiken

Webbutikens produkter säljs av Oy Neurosonic Finland Ltd, FO-nummer 2370999-5. Vi säljer produkter till myndiga privatpersoner i Finland och EU-regionen. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och porto.

Beställning

Produkter beställs i regel via internet på www.neurosonic.fi genom varukorgen.

Alla beställningar bekräftas via e-post, där det står pris på beställningen, fraktkostnader och de beställda produkterna. För att få en orderbekräftelse måste du ange en e-postadress vid beställning.

Kunden förbinder sig till de leveransvillkor som gäller vid varje beställning.

Orderbekräftelse

Vi skickar en orderbekräftelse via e-post, där du kan se:

-beställningsnummer

-beställda produkter

- det slutliga beloppet på fakturan

Betalningsmetoder och betaltjänstleverantör

Se mer detaljerad information här: betalningsvillkor

Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som leverantör av betalningsförmedlare och i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. Vid reklamationer ber vi dig att först kontakta leverantören av produkten.

Paytrail Oyj, företagsnummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

www.paytrail.com

Leveranstid

Vi postar produkter på tisdagar och torsdagar.

Leveranstider meddelas för varje produkt på produktsidorna på www.neurosonic.fi

Leveranssätt och leveranskostnader

Vi levererar beställningar med godstransport eller via Matkahuolto. Godsförsändelsen lossas till leveransadress i omedelbar närhet av transportbilen, varvid leverans till dörren till exempelvis en lägenhet i ett flerbostadshus inte är möjlig.

Bytes- och returvillkor

Kunden har 14 dagars bytes- och returrätt enligt den finska konsumentskyddslagen. Ångerrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackningen. Kunden är skyldig att betala de fraktkostnader som returen föranleder.

Inkludera följande information i returen:

-ditt kundnummer, namn, adress och telefonnummer

- ditt bankkontonummer

-och en kopia av orderbekräftelsen från Neurosonics webbutik

Returer ska alltid avtalas separat med vår kundtjänst på info@neurosonic.fi

Vi tar inte emot returer mer än 14 dagar efter leverans. När returen har godkänts kommer pengarna att återföras direkt till ditt konto efter att du har tagit emot och behandlat returen.

Tjänsteprodukter eller digitalt innehåll har ingen ångerrätt om tjänsten har fullgjorts eller om leveransen av digitalt innehåll elektroniskt har påbörjats. Därför kan digitala produkter inte returneras."

Problemsituationer vid transport och angående defekta produkter

Om produkten har tappats bort under transporten, skadats eller fel produkt har levererats till kunden ska kunden omedelbart anmäla felet till info@neurosonic.fi eller per post:

Oy Neurosonic Finland Ltd
Rantakatu 3
90100 Uleåborg

Anmälan om felaktig leverans eller defekt produkt ska göras inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Om paketet är skadat i posten ska produkten omedelbart reklameras till posten.

Äganderätt

Äganderätten till försäljningsobjektet övergår från Säljaren till Köparen efter att köpeskillingen till fullo har betalats till Säljaren.

Säljaren har rätt att återta kontrollen över försäljningsobjektet om köparen försummar sina skyldigheter avseende betalning av köpeskillingen eller andra betalningar eller på annat sätt bryter mot dessa villkor.

Ändra

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan en beställning görs måste kunden sätta sig in i de vid var tid gällande leveransvillkoren.

Neurosonic hanterar all kunddata i full konfidentialitet. Neurosonic åtar sig att inte lämna ut kunddata till tredje part.

Äganderätten till produkterna övergår efter att kunden har betalat för beställningen i sin helhet.

Oy Neurosonic Finland Ltd

Personnummer: 2370999-5

Postadress:

Rantakatu 3
90100 Uleåborg
Finland

Besöksadresser:

Rantakatu 3
90100 Uleåborg

Kuortaneenkatu 2 kl. 8-10
00510 Helsingfors

info@neurosonic.fi
Tel. +358 10 201 1600

Registerinformation

Läs registret och dataskyddsförklaringen.

Neurosonic garanti

Oy Neurosonic Finland Ltd
Rantakatu 3, 90100 Uleåborg, Finland

Oy Neurosonic Finland beviljar en tjugofyra (24) månaders garanti för enheten. Garantiperioden räknas från den dag då den första användaren av enheten tar produkten i besittning. Denna garanti gäller inom Finlands territorium och begränsar inte tillämpligheten av tvingande lagstiftning som gäller i Finland, såsom konsumentskyddslagen, för försäljning av enheten.

Om det finns en defekt i produkten kommer Oy Neurosonic Finland eller dess auktoriserade återförsäljare att reparera den defekta enheten eller överlämna en annan enhet till användaren efter eget gottfinnande. Oy Neurosonic Finland ansvarar inte för skador orsakade av fel. Oy Neurosonic Finlands garanti eller annat felansvar gäller inte för normalt slitage av enheten eller surfplattan som används för kontroll som medföljer enheten. Garantin gäller inte heller situationer där (i) ett fel eller fel orsakats av användaren, (ii) enheten har använts i strid med bruksanvisningen, felaktigt eller vårdslöst, (iii) enheten har anslutits till annan enhet, reparerad eller öppnad eller på annat sätt modifierad eller installerad felaktigt, eller (iv) enheten har sålts vidare av någon annan än konsumenten utan att Oy Neurosonic Finland och den ursprungliga köparen av enheten uttryckligen har kommit överens om leverans av produkten för återförsäljning syften. Om användaren av enheten vill åberopa garantin som beviljats ​​av Oy Neurosonic Finland, måste användaren uppvisa inköpskvittot på enheten, som är läsligt. Användaren ska även göra gällande ett fel i enheten under garantitiden inom två månader från det att han upptäckte felet eller borde ha upptäckt det.