Felsökning och reklamationer

Om du upptäcker ett fel i Neurosonic-enheten eller mobilapplikationen, vänligen börja felsökningen enligt instruktionerna nedan.

Om felet inte åtgärdas genom att följa stegen i instruktionerna, kontakta oss enligt instruktionerna eller genom att använda reklamationsformuläret nedan.

Instruktioner och procedurer i fellägen

  • Se till att alla nätsladdar är anslutna enligt enhetens installationsinstruktioner.
    Vid behov kan du hitta bildinstruktioner för varje enhet på vår sida: Användarguider

  • Kontrollera att signalkabeln är korrekt ansluten till centralenheten och alla stift på kontakten
    är intakta.

  • Kontrollera att den gröna/blå lampan lyser på strömförsörjningen.

  • Kontrollera att din kontrollenhet (surfplatta eller telefon) har en fungerande nätverksanslutning.

  • Se till att din kontrollers egna mjukvaruuppdateringar är uppdaterade.

  • Se till att du har den senaste versionen av Neurosonic-appen (App Store / Play Store). Notera! Gäller inte Neurosonic-produkter köpta före 2016. Kontrollapplikationen för sådana enheter bör inte uppdateras. 

  • Om det behövs, starta om styrenheten efter uppdateringarna.

  • Se till att alla nätsladdar är anslutna enligt enhetens installationsinstruktioner.
    Vid behov kan du hitta bildinstruktioner för varje enhet på vår sida:
    Användarmanualer

  • Kontrollera att den gröna/blå lampan lyser på strömförsörjningen.

  • Kontrollera att din kontrollenhet (surfplatta eller telefon) har en fungerande nätverksanslutning.

  • Kontrollera att signalkabeln är ordentligt ansluten till centralenheten och att alla stift på kontakten är intakta.

  • Se till att din kontrollers egna mjukvaruuppdateringar är uppdaterade.

  • Se till att du har den senaste versionen av Neurosonic-appen. Uppdatera appen
    vid behov via App Store / Play Store, beroende på din handkontrollmodell. Notera!
    Gäller inte Neurosonic-produkter köpta före 2016. Sådan
    enhetskontrollapplikationen bör inte uppdateras.
     

  • Om det behövs, starta om styrenheten efter uppdateringarna.

  • Om ovanstående åtgärder inte löser problemet, koppla först bort Bluetooth-anslutningen till enheten från Neurosonic-applikationen. Efter det, stäng av strömmen från centralenheten på Neurosonic-enheten genom att koppla ur nätsladden från väggen tills indikatorlampan (blå/grön) för strömkällan slocknar (cirka 1-2 min). Slå sedan på strömmen igen och återupprätta Bluetooth-anslutningen för enhetsparen via Neurosonic-appen.

  • Om problemet inte har lösts, undersök centralenheten mer i detalj. Snurrar fläkten på sidan av enheten när programmet körs? Eller kommer det ett ovanligt ljud från enheten (om det är en mobil madrass eller en Harmonia centralenhet kan du också försiktigt skaka enheten och lyssna för att se om den skramlar? Om du upptäcker problem med tekniken kan enheten behöva underhåll Kontakta oss i så fall via formuläret nedan.

  • Se till att Bluetooth-anslutningen är aktiverad på din handkontroll.

  • Kontrollera att Neurosonic-appen har behörighet att använda platsdata (på Android ). Denna behörighet kan gå förlorad om det blir ett längre uppehåll i användningen av applikationen. Följande två vägar leder till möjligheten att kontrollera och tillåta nödvändig rätt till platsdata:
  1. Inställningar -> Applikationer -> Behörigheter -> Behörigheter -> Behörighetsunderhåll -> Neurosonic från listan
  2. Hantera appar -> Appbehörigheter -> BT och plats

  • Om Neurosonic-enheten inte hittas i Bluetooth-sökningen, se till att programmet inte är aktivt på en annan styrenhet.

  • Om den tidigare verifieringen inte hjälper, försök att styra med en annan telefon/surfplatta.

  • Om ett felmeddelande visas under användning: "Anslutning förlorad!", har tyvärr Bluetooth-anslutningen till enheten förlorats. Vänligen starta om programmet." Följ programmets instruktioner när du startar om programmet.

  • Om dessa inte löser problemet, radera programmet och dess data från din kontrollenhet helt och ladda ner programmet igen, beroende på din kontrollenhets modell, antingen från appbutiken eller play store. Kom ihåg att tillåta alla tillståndsbegäranden som applikationen gör under installationen av applikationen!

  • Notera! Anslutning av enhetspar via Bluetooth görs alltid från inställningarna för Neurosonic-applikationen (växeln i det övre högra hörnet av Neurosonic-applikationen) -> sök och anslut. Anslutning av enhetspar görs aldrig via telefonens/surfplattans egen Bluetooth-funktion.

  • Om problemet inte åtgärdas av dessa åtgärder, gå till menyn Inställningar i Neurosonic-applikationen och välj alternativet "rapportera ett problem" . Skriv en mer detaljerad beskrivning av problemet och inkludera en eventuell skärmdump och lägg till din e-postadress och välj sedan alternativet "skicka rapport". Information om problemet går till vårt applikationsutvecklingsteam, som kan ytterligare undersöka orsaken till problemet och lösa det.

  • Gå tillbaka och kontrollera installationsanvisningarna för musiklicensen som skickas till din e-post att du har gjort alla steg korrekt.

  • Om dina instruktioner har gått förlorade, kontakta info@neurosonic.fi . Ange ditt beställningsnummer / abonnentens namn i e-postmeddelandet så att vi kan kontrollera giltigheten av din licens.

  • Aktivering av en musiklicens på en Android-enhet kräver att din handkontroll är ansluten till ett WiFi-nätverk.

  • Vid behov, kontakta oss med reklamationsformuläret , som redan kräver enhetens mac-kod, så kommer vi att kontrollera licensens aktivitet med vår tjänst.

Fyll i reklamationsformuläret.

Välj vad problemet handlar om. Berätta mer om problemet. Bifoga en bild vid behov och datum för inköp av enheten (garanti 2 år). Beroende på situationen skickar vi en reservdel eller instruktioner för service av enheten för transport.

Klagomålsformulär

Om de angivna åtgärderna inte löste ditt problem, kontakta oss via formuläret nedan.

För att vi ska kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt och börja lösa problemet omedelbart, vänligen skriv en beskrivning av problemet, ordernummer eller inköpsdatum och programvaruversionen av applikationen i meddelandefältet.

Denna webbplats är skyddad av hCaptcha och hCaptchas integritetspolicy . Användarvillkor gäller.