
Felsökning och reklamationer
Om du märker ett problem med din Neurosonic-enhet eller mobilapp, vänligen börja felsöka genom att följa instruktionerna nedan.
Om felet inte åtgärdas genom att följa instruktionerna, vänligen kontakta oss enligt anvisningarna eller med hjälp av reklamationsformuläret nedan.
Instruktioner och procedurer i fellägen
Jag kan inte ansluta enheter via Neurosonic-appen
- Se till att alla strömkablar är anslutna enligt enhetens installationsanvisningar.
Vid behov kan du hitta illustrerade instruktioner för varje enhet på vår sida: Användarmanualer
- Kontrollera att signalkabeln är korrekt ansluten till centralenheten och att alla stift på kontakten är ihopkopplade.
är intakta.
- Kontrollera att den gröna/blå lampan på strömförsörjningen lyser.
- Kontrollera att din kontrollenhet (surfplatta eller telefon) har en fungerande nätverksanslutning.
- Se till att din handkontrolls programuppdateringar är uppdaterade.
- Se till att du har den senaste versionen av Neurosonic-appen (App Store / Play Store). Notera! Gäller inte Neurosonic-produkter som köpts före 2016. Kontrollapplikationen för sådana enheter bör inte uppdateras.
- Om det behövs, starta om styrenheten efter uppdateringarna.
Programmet startar i applikationen, men enheten vibrerar inte
- Se till att alla strömkablar är anslutna enligt enhetens installationsanvisningar.
Vid behov kan du hitta illustrerade instruktioner för varje enhet på vår webbplats:
Användarmanualer
- Kontrollera att den gröna/blå lampan på strömförsörjningen lyser.
- Kontrollera att din kontrollenhet (surfplatta eller telefon) har en fungerande nätverksanslutning.
- Kontrollera att signalkabeln är korrekt ansluten till centralenheten och att alla stift i kontakten är intakta.
- Se till att din handkontrolls programuppdateringar är uppdaterade.
- Se till att du har den senaste versionen av Neurosonic-appen. Uppdatera appen
vid behov via App Store/Play Store, beroende på din handkontrollmodell. Notera!
Gäller inte Neurosonic-produkter som köpts före 2016. Sådana
Enhetskontrollapplikationen bör inte uppdateras.
- Om det behövs, starta om styrenheten efter uppdateringarna.
- Om ovanstående steg inte löser problemet, koppla först bort Bluetooth-anslutningen till enheten från Neurosonic-appen. Stäng sedan av strömmen till Neurosonic-enhetens centralenhet genom att dra ur nätsladden från vägguttaget tills strömförsörjningsindikatorlampan (blå/grön) slocknar (ungefär 1–2 minuter). Slå sedan på strömmen igen och para ihop enheterna igen via Bluetooth via Neurosonic-appen.
- Om problemet inte är löst, undersök centralenheten noggrannare. Snurrar fläkten på sidan av enheten när programmet körs? Eller kommer det ett ovanligt ljud från enheten (om det är en mobil madrass eller Harmonia-centralenhet kan du också försiktigt skaka enheten och lyssna för att se om den ger ifrån sig ett skrammel? Om du märker några problem med tekniken kan enheten behöva service. Kontakta oss i så fall med hjälp av formuläret nedan.
Neurosonic-applikationen fungerar inte korrekt
- Kontrollera att Neurosonic-appen har behörighet att använda platsdata (på Android). Denna behörighet kan gå förlorad om det blir ett längre uppehåll i användningen av appen. Följande två vägar leder till möjligheten att granska och ge nödvändig åtkomst till platsdata:
- Inställningar -> Program -> Behörigheter -> Behörigheter -> Behörighetshantering -> från listan Neurosonic
- Hantera appar -> Appbehörigheter -> BT och plats
- Om Neurosonic-enheten inte hittas i Bluetooth-sökningen, se till att programmet inte är aktivt på en annan handkontroll.
- Om den tidigare verifieringen inte hjälper, försök att styra med en annan telefon/surfplatta.
- Om ett felmeddelande visas under användning: "Anslutningen avbruten! Tyvärr har Bluetooth-anslutningen till enheten avbrutits. Starta om programmet." Följ programmets instruktioner när du startar om programmet.
- Om dessa inte löser problemet, radera appen och dess data helt från din handkontroll och ladda ner appen igen, beroende på din handkontrollmodell, från antingen App Store eller Play Store. Kom ihåg att tillåta alla behörighetsförfrågningar som görs av appen under appinstallationen!
- Notera! Att para ihop enheter via Bluetooth görs alltid från Neurosonic-appens inställningar (kugghjulet i det övre högra hörnet av Neurosonic-appen) -> sök och anslut. Para ihop enheter sker aldrig via telefonens/surfplattans egen Bluetooth-funktion.
- Om dessa steg inte löser problemet, gå till Inställningsmenyn i Neurosonic-appen och välj "rapportera ett problem" . Skriv en mer detaljerad beskrivning av problemet och inkludera en skärmdump om möjligt, och lägg till din e-postadress och välj sedan "skicka rapport". Information om problemet skickas till vårt applikationsutvecklingsteam, som kan undersöka orsaken till problemet ytterligare och lösa det.
Musiklicens fungerar inte
- Kontrollera installationsanvisningarna för musiklicensen som skickats till din e-post för att se till att du har slutfört alla steg korrekt.
- Om dina instruktioner har kommit bort, vänligen kontakta info@neurosonic.fi . Vänligen ange ditt ordernummer/prenumerantnamn i e-postmeddelandet så att vi kan kontrollera giltigheten av din licens.
- För att aktivera en musiklicens på en Android-enhet krävs att din handkontroll är ansluten till ett WiFi-nätverk.
- Vid behov, vänligen kontakta oss med hjälp av reklamationsformuläret , som redan kräver enhetens MAC-kod, så kontrollerar vi licensaktiviteten i vår tjänst.
Det finns problem med tekniken för min enhet (strömförsörjning / centralenhet / signalkabelkontakt / oscillatorer)
Fyll i reklamationsformuläret.
Välj vad problemet handlar om. Berätta mer om problemet. Bifoga en bild vid behov och datum för inköp av enheten (garanti 2 år). Beroende på situationen skickar vi en reservdel eller instruktioner för service av enheten för transport.