Felsökningsguide

Neurosonic Felsökningsguide

Välkommen till Neurosonic felsökningsguiden! Syftet med denna guide äratthjälpa dig attlösavanliga problem relaterade till användningen av Neurosonic-produkter. Vi ber dig följainstruktionernanedannoggrantinnan du kontaktarvårkundtjänst.

Om du inte hittar svaret på din fråga här kan du kontakta oss:

Verifieringar för systeminstallationen 

  1. Se till att alla strömkablar är korrekt anslutna enligt installationsanvisningarna. 
  2. Kontrollera att signalanslutningskabeln är ansluten till huvudenheten och att alla stiftpinnar är intakta. 
  3. Kontrollera att den gröna/blåa lampan lyser på strömförsörjningen. 
  4. Kontrollera att din styrenhet (surfplatta eller mobil) har en fungerande nätverksanslutning. 

a.) På en Android-enhet krävs aktivering av musiklicensen att din styrenhet är ansluten till ett WiFi-nätverk. 

5. Se till att din styrenhet har de senaste programuppdateringarna. 

6. Kontrollera att du har den senaste versionen av Neurosonic-appen (App Store / Play-butiken). Observera! Detta gäller inte för Neurosonic-produkter som köpts före 2016. Sådana enheter bör inte uppdatera styrningsappen. 

7. Starta om styrenheten vid behov efter uppdateringar. 

 

Inställningar för Neurosonic-appen och dess användning  

8. Kontrollera att Bluetooth-anslutningen är tillåten på din styrenhet. 

9. Se till att Neurosonic-appen har tillstånd att använda platsinformation (endast för Android-operativsystem). Detta tillstånd kan försvinna om appen inte används under en längre paus. Du kan kontrollera och aktivera platsbehörighet på följande sätt: 

a.) Inställningar -> Appar -> Behörigheter -> Behörighetskontroll -> Neurosonic i listan 

b.) Hantera appar -> Behörigheter för appanvändning -> BT och plats 

10. Om Neurosonic-enheten inte hittas vid Bluetooth-sökning, se till att ingen annan styrenhet har appen aktiv. 

11. Om den föregående kontrollen inte hjälper, prova att använda en annan mobil/surfplatta för styrning. 

12. Om det uppstår ett felmeddelande under användningen som säger "Anslutning bortkopplad”. Tyvärr har Bluetooth-anslutningen till enheten avbrutits. Starta om appen." -> Följ appens instruktioner för att starta om programmet. 

Observera! Kopplingen av enhetspar görs alltid via inställningarna i Neurosonic-appen (kugghjulet i övre högra hörnet) -> sök och para. Enheterna ska aldrig paras ihop via mobilens/surfplattans Bluetooth-funktion. 

Om problemet inte åtgärdas med dessa åtgärder, gå till inställningsmenyn i Neurosonic-appen och välj "rapportera problem". Skriv en detaljerad beskrivning av problemet och bifoga eventuell skärmdump. Välj sedan "skicka rapport". Informationen om problemet skickas till vårt utvecklingsteam, som kan undersöka och lösa problemet närmare. Lägg även till din e-postadress i rapporten. 

Problem och ljudrelaterade till huvudenheten 

  1. Bryt först Bluetooth-anslutningen till enheten från Neurosonic-appen. Därefter bryter du strömmen till Neurosonic-enheten genom att ta ur strömkabeln från vägguttaget tills lysdioden (blå/grön) slocknar (ungefär 1-2 minuter). Sätt på strömmen igen och återanslut Bluetooth-anslutningen via Neurosonic-appen. 
  2. Om huvudenheten har blivit utsatt för stötar eller om den ger ifrån sig ovanliga ljud kan den behöva service. Kontrollera också att fläkten på huvudenheten startar när programmet startar. Vid sådana tekniska problem, kontakta oss via e-post på info@neurosonic.fi

 

Vi hoppas att dessa instruktioner hjälper dig att lösa eventuella problem med din Neurosonic-produkt. Om du ändå behöver ytterligare hjälp, tveka inte att kontakta vår kundtjänst.